donderdag 19 november 2015

Het voorbije thema: Jules in het ziekenhuis!

Vooral tijdens de eerste schooljaren zijn kleuters erg vatbaar voor allerlei infecties en zijn ze soms afwezig wegens ziekte!
Veel kleuters krijgen ook 'rode vlekjes', net zoals Jules!


Afbeeldingsresultaat voor prent jules in het ziekenhuis

Vers:
'Rode vlekjes op mijn been,
op mijn buik en op mijn teen,
op mijn neus en op mijn oor,
heb je daar geen zalfje voor?

Rode vlekjes overal,
't jeukt zo erg, ik krab me al!
Nee, zegt mama, stop ermee!
Maar 't jeukt zo erg dus zeg ik: NEE!'
Afbeeldingsresultaat voor prent jules in het ziekenhuis


Lied:
'Ga je mee, ga je mee,
op bezoek bij Jules?
Ja, zij met z'n twee.
Ga je mee, ga je mee
op bezoek bij Jules?
Ja, wij met z'n twee!

Ik ga mee, ik ga mee,
naar het huis van Jules.
We drinken er thee.
Ik ga mee, ik ga mee
naar het huis van Jules.
We drinken er thee.

Maar nee, Jules is niet thuis...
Hij is in het ziekenhuis!
Ojee, ojee!'


Afbeeldingsresultaat voor prent jules in het ziekenhuis