donderdag 15 juni 2017

Thema: Vakantie, wat is dat?

Het verhaal:
Jules is met zijn familie aan zee.
Samen met papa en zus gaat hij met een rubberbootje varen.
Maar dan komt een grote meeuw hen lastig vallen.
Jules wil terug naar het strand.
En zus is ook bang!
Ze hollen terug naar mama op het strand en kruipen in hun strandtent.
de meeuw gaat boven op de tent zitten!


Afbeeldingsresultaat voor prent jules aan zee

Lied 1: Een rode snoet
Sapperloot, mijn snoet is rood,
dat is echt geen pretje.
Ik zet dan maar de volgende keer
op mijn hoofd een leuk petje!

Sapperloot, mijn snoet is rood.
maar dat zal me leren.
Ik zal mijn snoet de volgende keer
met zonnecrème insmeren.

Afbeeldingsresultaat voor prent jules aan zee


Lied 2:  Zandkasteel
Hé, hé, hé, doe je met ons mee?
We maken een kasteel aan zee.
We bouwen torens, superhoog.
Maar het zand is veel te droog.

Haal een emmer water,
spitter spetter spater
Meng het zand met water
maar lekker door elkaar!



Afbeeldingsresultaat voor prent jules aan zee