dinsdag 12 december 2017

Nieuw thema: Jules en de grote kerstboom

Het verhaal:
Papa rijdt met Jules naar de boomkwekerij.  Daar kiest Jules een mooie spar!
Als ze die naar de auto slepen, merkt Jules dat de naalden prikken.
De boom kan maar net door de voordeur en is te groot om in de mand te staan.
Papa moet er een stuk afzagen.  Jules en zus mogen de boom mee versieren!


Afbeeldingsresultaat voor prent kerstboom

Taalaanbod:
Gezellig, cadeau, Kerstmis, naalden, groot, geven, feest, klein, krijgen
kaars, kerstbal, boom, kerstboom, lichtjes, versieren, vriendje, pakje, prikken, slinger, ster

Afbeeldingsresultaat voor prent kerstboom Jules


Vers:
Ik heb een pakje voor het feest
aan wie ga ik het geven?
Wie is er blij?
Wie is er blij?
als hij een pakje krijgt van mij?


Afbeeldingsresultaat voor prent kerstboom Jules


Lied:
Duizend glinsterende lichtjes
in de kerstboom van de klas!
We gaan mooie liedjes zingen
'k wou dat het al Kerstmis was.

Met mijn vriendje hang ik slingers
tussen takken groot en klein!
Lekker samen, zo gezellig
Kerstmis vind ik reuzefijn!


Afbeeldingsresultaat voor prent kerstboom Jules